Fodbold

Print

Fodbold er den mest fulgte og praktiserede sportsgren i verden, det er en holdsport, hvor to hold mødes, der er elleve spillere på hvert hold. Banen er rektangulær og har et mål i hver ende. Formålet er at drible bolden mellem spillerne, for så at sende bolden ind i modstanderens mål.

De vigtigste turneringer

VM
Den vigtigste fodbold konkurrence der bliver spillet hvert fjerde år i ledelse af FIFA. Dette er den mest sete sportsbegivenhed i verden.
Før VM kan finde sted, bliver der afholdt kvalifikationskampe for at mindske antallet af nationale hold, der bliver spillet om at blive verdens mester.
Den nuværende endelige fase af VM kræver deltagelse af 32 hold, der står over for en turnering, der varer omkring en måned i et værtsland. Der er to dele: en gruppe fase, hvor der er flere puljer med et antal hold, der skal spille mod hinanden på kryds og tværs, hvor de bedste går videre til de indledende runder med direkte eliminering.

Champions League
Det er den største konkurrence for klubber i verden. Den samler de bedste hold i Europa. Turneringer består af 8 grupper med 4 hold i hver gruppe. De 2 bedste i hver gruppe går videre til næste del af turneringen, hvor der spilles bedst af indbyrdes kampe, og vinderen går videre indtil finalen.

Europa League
Det er den anden største europæiske konkurrence og blev grundlagt i 2009, den erstatter den gamle UEFA Cup. 48 hold (10 fra Champions League) deltager i de indledende runder. De første 2 hold samt den bedst placeret tredje hold i Champions League grupperne går direkte til Europa League indtil vinderen er fundet.

Serie A
Italiensk fodbold er en af de mest sete på verdensplan, og den tredje største i Europa i henhold til UEFA. De tre sidste, når turneringen er færdig, spiller i Serie B i den efterfølgende sæson, mens de fire første også skal spille i Champions League. Den femte og sjette rangeret skal spille i Italien Cup, hvor vinderen så vil deltage i Europa League.

Det italiensk Championship begynder den sidste uge af august og slutter i midten af maj.

Premier League
Det er den vigtigste turnering i engelsk fodbold, og anses af mange for at være den mest konkurrencedygtige i verden.

Primera División
Primera División, kendt som La Liga, er den vigtigste konkurrence i Spanien, er berømt for sin spektakulære spil, og er et af de bedste mesterskaber.

Copa Libertadores
Det er den vigtigste konkurrence for klubber i Sydamerika, svarende til den europæiske Champions League. Formlen er den samme, 32 hold bliver opdelt i nogle grupper, for så at spille de indledende runder indtil vinderen er fundet.

Markeder

› 1-X-2 SLUT RESULTAT

I fodbold kan du spille på tre resultater i slutningen af ordinær spilletid: 1-X-2. Disse valg er inklusive tillægstid, men eksklusive officielt forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence.

1 - Sejr til hjemmeholdet
X - Uafgjort
2 - Sejr til udeholdet

Afvikles kampen på neutralbane, vil holdet til venstre være det, der spiller på hjemmebane, og holdet til højre være det, der spiller på udebane.

Eksempel A

Juventus - Roma: 2-0
Vinder resultat 1
 

Eksempel B

Empoli - Fiorentina: 1-1
Vinder resultat X
 

Eksempel C

Udinese - Parma: 1-2
Vinder resultat 2

› DIREKTE FORUDSIGELSE

Dette spil giver spilleren mulighed for at satse på, hvem der vinder en begivenhed, turnering eller mesterskab. Denne type bet, udover fodbold, bruges i mange andre sportsgrene som Formel1, tennis, cykling, motorcykel, golf og skiløb.

› DOBBELT CHANCE

For hvert kamp i fodbold, ud over den traditionelle valgmulighed resultat 1X2 kan man vædde på dobbelt kombinationer: 1X, X2, 12. Under betegnelsen "Dobbelt Chancen". Denne type væddemål giver dobbelt mulighed for at give det korrekte resultat, men oddset vil være lavere.

› HALVTID / FULDTID

Dette væddemål giver spilleren mulighed for at spille på resultatet af første halvleg og resultatet af fuldtid.

Muligheder for væddemål er: 11, 1X, 12, X1, XX, X2, 21, 2X, 22.

Eksempel

Lazio – Cesena: Første halvleg 0-0, anden halvleg 2-0
Vinder resultat X1

› FØRSTE HALVLEG

Dette spil giver spillerne mulighed for at satse på resultatet af den første halvleg 1X2.

Kun mål scoret inden udgangen af første halvleg vil blive betragtet som gyldige for denne type væddemål.

› ANDEN HALVDEL

Dette spil giver spillerne mulighed for at satse på resultatet af den anden halvleg 1X2.

Kun mål scoret efter pausen mellem første og anden halvleg vil være gyldige.

› KORREKT RESULTAT

Dette spil giver spilleren mulighed for at satse på det korrekte resultat af begivenheden ved afslutningen af ​​90 minutters spil. Det korrekte resultat er svære at gætte, og har derfor højere odds.

Stanleybet giver muligheden for at satse på korrekt resultat, også selvom det kun er for første halvleg.

1-0, 2-0, 2-1, 3-0, 3-1, 3-2, 4-0, 4-1, 4-2, 4-3, 0-1, 0-2, 1-2, 0-3

1-3, 2-3, 0-4, 1-4, 2-4, 3-4

0-0, 1-1, 2-2, 3-3, 4-4 andre

› TIDSPUNKT FOR FØRSTE MÅL

Dette spil er at forudsige, hvornår det første mål vil blive scoret i kampen.

Valgmulighederne er angivet med intervaller på 15 minutter:
Kick off til 14:59, 15:00-29:59, 30:00-slutningen på 1. halvleg, start på anden halvleg-59:59, 60:00-74:59, 75:00-slut på 2. halvleg.

› ANTAL MÅL

Dette spil giver spilleren mulighed for at satse på det nøjagtige antal mål scoret i løbet af kampen. Mulige valg er: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, => 7.


› ENDELIG RESULTAT MED HANDICAP

Dette spil giver spillerne mulighed for at satse på udfaldet af en kamp, i det favorit holdet starter med et "handicap" af 1 mål. Der kan spilles på 1X2.

Handicappet henviser altid til favorit holdet.

Eksempel 

Juventus - Palermo: 0-1
Handicap på 1 mål til Juventus

Vinder resultat: 1
Juventus vinder med 2 eller flere mål (2-0, 3-0, 3-1, 4-0, etc.)

Vinder resultat: X
Juventus vinder med en målforskel på 1 (1-0, 2-1, 3-2, 4-3 etc.)

Vinder resultat: 2
Uafgjort eller Catania vinder kampen (0-0, 0-1, 1-1, 0-2, etc.)

› MULTIGOAL CHANCE

Væddemål afgøres efter samlet antal mål scoret i kampen, men i dette tilfælde gives der muligheden at vælge mellem forskellige intervaller: 0-1, 2-3, 4-5-6, => 7.

› SCORE / IKKE SCORE

Dette spil giver spillerne mulighed for at satse på, om et team score eller ikke scorer et mål i løbet af de 90 minutters spil.

Mulige væddemål:
› 1 - Hjemmeholdet score
› 2 - Hjemmeholdet score ikke
› 3 - Udeholdet score
› 4 - Udeholdet score ikke

› UNDER / OVER 1.5, 2.5, 3.5, 4,5

Det kan forudsige det samlede antal mål scoret af begge hold i den fulde spilletid. Forlænget spilletid tæller ikke med. Der kan spilles på en samlet målscorer på 1.5, 2.5, 3.5 eller 4,5 mål.

Under = 1 - mindre end x antal mål
Over = 2 – mere end x antal mål scoret i kampen

I det givne eksempel, bliver der væddet på om der vil blive scorer over 2.5 mål i kampen:
Sampdoria – Udinese: Kampen ender 2-0 = 1 (Under 2.5 mål) Kampen ender 2-1 = 2 (Over 2.5 mål)

› SCORER / SCORER IKKE

Vil begge hold scorer i løbet af 90 minutter?

Mulighederne er:
1 – Begge hold scorer
2 – Kun ét hold eller ingen af de to hold scorer et mål

Eksempel A

Catania - Cagliari: 1-2
Vinder resultatet 1

Eksempel B

Atalanta - Palermo: 0-1
Vinder resultatet 2

› LIGE /ULIGE

Dette spil giver spilleren mulighed for at gætte på om der vil blive scoret et Lige eller Ulige antal mål i kampen. Hvis en kamp slutter 2-1 vil det samlet antal mål være 3 (ulige) og hvis en kamp slutter 2-0 vil det samlet antal mål være 2 (lige).


› KAMPENS FORLØB

Dette spil giver spillerne mulighed for at forudsige kampens forløb. Og om et hold vil have en fordel og derefter vinder kampen eller omvendt, idet der tages hensyn til forskellige muligheder.
Således kan du vædde på, at et spil ender i en sejr til udeholdet, selvom hjemmeholdet scorede det første mål, eller kampen ender uafgjort efter en af de to hold har en fordel og så videre.

Spilmulighederne er som følgende:

› 1 - Hjemmeholdet får fordel og kampen slutter
› X - Hjemmeholdet får fordel og kampen slutter
› 2 - Hjemmeholdet får fordel og kampen slutter
› 2 - Udeholdet får fordel og kampen slutter
› X - Udeholdet får fordel og kampen slutter
› 1 - Udeholdet får fordel og kampen slutter

NB: Hvis en kamp ender uafgjort i den ordinære spilletid uden mål (0-0) alle væddemålet afgøres til odde 1,00.

› I HVILKEN HALVLEG VIL DER BLIVE SCORET FLEST MÅL

Her skal der gættes på i hvilken halvleg, 1. eller 2. , der vil blive scoret flest mål.

Væddemålet har 3 resultater:

1 - Betyder, at der vil blive scoret flest mål i 1. halvleg
X - Betyder, at det samme antal mål, vil blive scoret i 1. halvleg og i 2. halvleg
› 2 - Betyder, at der vil blive scoret flest mål i 2. halvleg

NB: I tilfælde af uafgjort uden mål (0-0), vil vinderen af dette spil være det væddemål hvor der er spillet X.

› HVEM SCORER DET FØRSTE MÅL

Her skal der spilles på hvilket hold der scorer det første mål.

Mulighederne er:
1 - Hjemmeholdet scorer først
› 2 - Udeholdet scorer først

› SUPERGOAL

Med Supergoal kan du kombinerer den korrekte score i kampen med den spiller der scorer det første eller sidste mål.

Eksempel på valgmuligheder:

› F-21 – Spiller der score det første mål – samt den korrekte score i kampen

› L-23 – Spiller der score det sidste mål – samt den korrekte score i kampen

 

› MÅLSCORER (S) ELLER DOBBELT MÅLSCORER (SS)

Her kan du spille på hvilken spiller der vil score i kampen, og om han evt. vil score to gange i løbet af kampen.

Man kan ikke kombinere målscoren og den dobbelte målscorer med hinanden, ej heller ved valget af en korrekt score.

Midas Touch&Bet - Self Service Betting System

You may refuse to accept cookies by changing the settings on your browser. However, if you do this you may not be able to access the whole site. Unless you adjust your browser settings, our system will issue cookies when you log on to the site

No personal user data is acquired by the site. We do not use cookies to transmit information of a personal nature, nor are used cd persistent cookies of any kind, or systems for tracing users. The use of C.D. Session cookies (which are not stored permanently on the user's computer and disappear when the browser is closed) is strictly limited to transmitting session identifiers (consisting of random numbers generated by the server) necessary to enable a safe and efficient website. The SO-CALLED Session cookies used in this site avoid the use of other technologies that could compromise the privacy of users' browsing and do not allow the acquisition of personal identification data.